Sosiaalinen media esimiestyössä- Uhka vai mahdollisuus

Sosiaalinen media, tuo yksilöt yhteen tuova laaja-alainen ja uskomattoman monipuolinen verkosto, joka tarjoaa jokaiselle meistä mahdollisuuden olla niin sisällön vastaanottajia kuin tuottajiakin.

Sosiaalinen media siis tarjoaa meille mahdollisuuden antaa ja ottaa. Työyhteisötasolla se mahdollistaa uudenlaisia, mitä monipuolisempia  menetelmiä lähestyä potentiaalista uutta asiakasta ja pitää yhteyttä olemassa olevaan asiakkaaseen. Se myös samalla helpottaa ja sujuvoittaa vuorovaikutuksen syntyä organisaation ulkopuolelta, asiakkaalta organisaatiolle päin esimerkiksi asiakaspalautteen muodossa, puhumattakaan yrityksen sisäisen viestinnän tehostumisesta. Sosiaalinen media tarjoaa myös aineksia muovata omasta brändistä ja imagosta tunnetumpaa ja parantaa omaa näkyvyyttä markkinoilla. Digitaalisella aikakaudella mahdollisuudet ovat tässä ja nyt, minne ikinä menimmekään  ja esimies voikin hyötyä tästä ajasta ja paikasta riippumattomuudesta paljon.

 Lukuisten hyvien ominaisuuksien ohessa sosiaalisella medialla on ilmiönä myös muutamia negatiivisia puolia. Ajasta ja paikasta riippumattomuus voi näyttäytyä myös epätoivottuna ilmiönä, kun työt kulkevat aina mukana ja jatkuvista häiriötekijöistä on vaikea pitää lomaa. Joillakin aloilla esimies voi joutua myös puuttumaan alaisten käyttäytymiseen somessa, erityisesti työaikana.

Kerron videolla ajatuksiani myös muun muassa imagosta ja siitä, miten some voi tässäkin asiassa olla niin uhka kuin mahdollisuus.



Kommentit

Lähetä kommentti